És una manera de moure's econòmicament. O potser no.
Feu-li un cop d'ull a la nota de premsa que ens ha deixat la Generalitat de Catalunya sobre l'augment de tarifes de transport públic. Entre d'altres dades ens indiquen que l'IPC dels carburant ha pujat sobre un 8,9% seguint dades oficials, és clar. Això els ha motivat a augmentar el preu en 50 cèntims sobre la targeta més usada en l'àmbit de Barcelona (T-10), això és un 7% d'augment.
Molt bé! Quin negoci! O sigui que la targeta que usen un 70% dels usuaris és la que més puja. Però la cosa no acaba aquí resulta que les targetes trimestrals (les més cares) pugen un 4% (similar a l'IPC interanual d'Octubre.
Ara venen les dades més esfereïdores: primer de tot, les expectatives de creixement per a l'any que ve és de recessió (en el cas més optimista!)... els increments de l'IPC poden ser del 0,9 anual!! Com que els augments de sou els solen fer paral·lels al de l'IPC, està clar a on està la estafa.
Però la cosa no acaba aquí: resulta que el petroli ja no està per sobre dels 100 dòlars el barril, sinò que està a la meitat: el més baix que des de fa 3 anys! No tinc idea que farà el petroli demà, però algú s'està embutxacant molta i molta pasta.
I ara un càlcul ràpid: el meu cotxe consumeix una mitjana 40€ de dièsel per mes, per tant 480 anuals. Sumem l'assegurança 500€, més el RACC 100€, més la ITV 40€, més l'impost de circulació 60€. En total 1180€. Comptem una T-Mes per cada mes: 47€ x 12 = 564€ anuals. El transport públic em costa la meitat del cotxe i trigo aproximadament 3 vegades més que amb el cotxe sempre i quan sigui de dia, es clar.
Ja m'he deprimit :( Això és penós.
dimecres, 3 de desembre del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
Fes-li un cop d'ull als preus de la resta d'Europa (ciutats equiparables a bcn) i veuràs. Es lo que tiene ser europeo, que no vol dir que estigui d'acord. Sempre hem de tenir un mitjà de transport alternatiu si no en tenim de privat i l'ha de poder fer servir tothom.
Publica un comentari a l'entrada