dijous, 5 de novembre del 2009

Adéu MSX!!

L'MSX va ser el meu primer ordinador.

M'el van comprar quan vaig fer la comunió, als 9 anys. L'ordinador era un Sony HB 20P, tenia 64 KB de RAM, 32 KB de ROM, un processador de 3 MHz i dues ranures d'expansió per a cartutxos. Clar que com els altres ordinadors de la època, també se li podia connectar una gravadora de cassette d'on carregaves jocs. Quina època!

L'ordinador el teniu a continuació:



Amb aquest ordinador podia jugar a molts jocs, i tot i no tenir les possibilitats dels ordinadors d'avui dia divertien molt. Com que a mi sempre m'han agradat molt els de carreres, cito un parell d'aquest estil de la casa japonesa Konami, que per a mi ha estat la estrella i el motor de l'MSX.

El Road Fighter:



...i el F1 Spirit:



A més, va ser el que em va ficar en el món de la informàtica: amb ell vaig aprendre BASIC i vaig fer els meus primers jocs. Va ser la meva primera escola.

Avui llenço a les escombreries un MSX que em van donar fa temps (que probablement ha deixat de funcionar), la gravadora (que ni grava ni llegeix) i els jocs, que estan intactes però no els puc fer servir perque la resta no funciona.

S'ha guanyat un bon lloc a la meva memòria!

Bravo per l'MSX!

2 comentaris:

David 'sml' Domingo ha dit...

No el llencis!!! Hi ha penya que es baralla per MSX!! Si no funciona ells ho arreglaran. O inclús els jocs.

Ves a una RU MSX a Barcelona i podràs treure inclús calers crec.

http://www.aamsx.com/esp/proximar.html

Unknown ha dit...

Totalment d'acord: molt millor si va a parar a bones mans :) Em posaré em contacte amb ells i els donaré el MSX i els cartutxos. Gràcies!