dijous, 19 d’agost del 2010

El suport al client

Sol ser nefast.

Ja fa temps em vaig comprar una càmara digital, en concret va ser la Kodak DX6490 que té un zoom de 10x, permetia gravar video (amb molt bon àudio) i tenia uns controls manuals que permetien explorar el món de la fotografia de manera lleugera.

La càmara tenia un parell de problemes i la comunitat d'usuaris esperàvem que la empresa Kodak, a la que els usuaris vam fer arribar les nostres queixes, es posés en marxa corregint aquests errors. Quan hom paga 400€ en una càmara s'espera que les persones responsables del producte estiguin atentes a que el producte pel que has pagat sigui mínimament satisfactori.

Quina va ser la maniobra de Kodak? Vendre una càmara digital exactament igual a la DX6490, amb un megapíxel més i amb els esmentats problemes sol·lucionats: li van anomenar la DX7590.

Aquesta pràctica, evidentment, no és pròpia de Kodak sinó que hi ha d'altres marques que tampoc volen donar un suport complet a l'usuari. En concret parlo del meu mòbil: un smartphone anomenat HTC Magic, que ve amb un sistema operatiu molt especial anomenat Android (promogut entre d'altres per Google). Si bé el mòbil és propi de la marca HTC el sistema operatiu que incorpora és obert a modificacions (com Linux), i també és un sistema en el que es poden desenvolupar aplicacions lliurement.

El cas és que Google no para de treure modificacions a aquest sistema: el millora constantment, tant el seu sistema (Android), com les aplicacions (Google Maps, etc...). Donada la temàtica, què imagineu que passa amb els usuaris que vam comprar un dels primers mòbils amb aquest sistema? Doncs que ens quedem sense les actualitzacions i les millores que Google ofereix. I la culpa no és de Google.

Si t'expliquen que en un altre país el teu terminal sí tindrà actualitzacions i en el teu no, o que una operadora sí ofereix millores en el seu terminal i a tu no te les ofereix el problema és evident... i el culpable també. Clar que és més interessant vendre terminals nous a gent nova que millorar la experiència dels usuaris que ja fa temps que estem a Vodafone.

Informacions contradictòries, promeses falses i un llarg etcètera són el que transforma a un bon usuari en un usuari mercenari, és a dir, que no et comprarà el teu producte i que farà tot el que pugui per tal d'evitar que els altres s'el comprin. No és la intenció d'aquest post convéncer a ningú, sinó posar de rellevància allò que tothom sap un altre cop més: igual amb més gent queixant-se s'arriba que la estratègia comercial canviï.

Jo continuaré amb Android, perque és un sistema increïble, però evidentment cada cop sóc més escèptic.