Quan es compra un nou cotxe no només ens hem de fer càrrec del que costa el cotxe sinó també del que costa mantenir-lo.
I és que sovint són aspectes que es descarten però que ens poden desviar de la compra d'un determinat cotxe: hi ha preus que són abusius. Per aquest motiu he volgut expressar aquí les decisions preses en aquest aspecte.
Primer, els impostos. Quan parlo d'impostos no només parlo de l'impost de circulació sinó també de la ITV (que no és més que un impost encobert). L'impost de circulació depèn de la cilindrada del cotxe: fins a 1000 centímetres cúbics (25 €), fins a 1600 cc (68 €), fins a 2500 cc (143 €), etc. No es té en compte si és dièsel o benzina.
Per a consultar el preu que pagueu, primer haureu d'usar aquest càlcul, i després consultar a les taules de l'organisme encarregat de liquidar l'impost, per exemple aquí
Si volguéssim un utilitari, hi ha un motor tricilíndric de 1000 cc i 68-70 cavalls que va dissenyar Dahiatsu (o Isuzu... ara no recordo) i que és molt usat (Toyota Aygo, Toyota Yaris, Citroen C1, Subaru Justy, Nissan Pixo, etc...) de benzina amb el que pagaríem una misèria.
En canvi si volem motors una mica més potents ens interessa que estiguin per sota d'aquests 1600 cc, perquè la diferència anual ens estalvia 80 € que podem dedicar a pagar la assegurança. A banda que tindrem un cotxe que consumirà menys. Pels amants de la potència pura, recordeu que hi ha motors 1600 cc amb potències de 180 cavalls: que no és poc.
La ITV, en canvi si depèn del tipus de motor i de la cilindrada. Els dièsel paguen més que els benzina i els motors més grans paguen més que els petits. A tall d'exemple: pel meu Citroën AX 1500 cc dièsel jo pagava 43 €.
En el següent capítol: les assegurances.
dimecres, 23 de novembre del 2011
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada