diumenge, 26 de juliol del 2009

Nou PC: el processador

Avui detallaré com vaig escollir el processador.

En resum: si voleu un processador la meva recomanació és que escolliu un que sigui econòmic.

No tothom estarà a casa seva fent càlculs astronòmics, ni recomprimint pelicules el 100% dels temps, per tant, qualsevol processador que us venguin avui dia us farà una bona feina.

Un processador de gama baixa té dos avantatges importants:
  1. És econòmic en sí mateix i amb els components que li posarem al voltant.
  2. Gastarà, probablement, menys electricitat i ens estalviarem uns euros.
Com que la placa base que comprem depèn del tipus de processador, si posem un processador de gama baixa les plaques a on podem posar-ho seran de gama baixa, i per tant, més econòmiques.

Primer de tot, jo vaig escollir entre Intel i AMD. Cada marca generalista té els seus defectes i els seus avantatges. Intel fa molt bons processadors, però és molt cara. AMD fa uns processadors més modestos però és més barata. Jo vaig escollir AMD.

Després vaig consultar taules de proves de rendiment de tres tipus de processadors: de gamma baixa, de gamma mitja i de gamma alta. Els de gama baixa són econòmics i gasten molt poc, però s'em quedaven curts en algunes tasques. Els de gamma mitja estaven molt bé: equilibrats en cost i en consum elèctric. Els de gamma alta eren cars, gairebé iguals als de Intel, però una mica més potents.

A tenir en compte és que jo sí que faré càlcul intensiu, per tant volia el car. Em complia diversos aspectes que jo tenia en compte: 4 cores (4 processadors en un sol xip), 6 Mb de caché (la caché, com més alta millor) i 3.0 Ghz, una velocitat raonable.

Aquí teniu un parell de fotos del processador, amb i sense capsa:




Podeu apreciar com el processador ja ve amb un ventilador: avui dia això és habitual, pregunteu per si de cas, però la major part de vegades us vindrà un ventilador apropiat al prcessador que us acabeu de comprar. En el meu cas, el que em venia té tubs de coure per repartir la calor al llarg del dissipador (les petites plaques de ferro que hi ha sota del ventilador).

En el següent post la placa base.