dimarts, 28 de juliol del 2009

Nou PC: placa base

Si l'ordinador fos un arbre, la placa base és el tronc.

De ella pengen la resta de coses: processador, memòria, targeta gràfica, ... Per tant no és recomanable escatimar quan comprem una placa base. Ha de ser de bona qualitat, d'una marca de confiança (si en coneixeu cap) i ha de complir certs punts.

Sobre marques de confiança no tindreu gaires problemes: avui dia molta part de les que venen a les tendes ho són.

Sobre la qualitat de construcció heu de tenir en compte un factor clau. Ha de tenir connectors per als components que voleu comprar, per exemple: ara tenim plaques que tenen un o dos slots per posar la targeta gràfica, si només posarem una sola targeta gràfica (cas típic) busquem una que sigui prou robusta com per tenir aquesta targeta i que deixi espai per a posar-ne d'altres tipus: televisió, o altres controladores. Compte! No totes les plaques ens van bé: cerqueu la que us sigui més pràctica.

Després heu de tenir en compte que en base al processador que heu comprat, les plaques i la memòria que podeu posar queden limitades: haureu d'escollir del rang disponible.

La meva placa és la M4A78, amb suport per a CPU's com la que tinc (AMD Phenom II) i amb suport per a una sola targeta gràfica. Aquí teniu les fotos:




Un error que vaig cometre és no prestar atenció als cables que venen amb el PC. A mi em venia un sol cable per connectar un disc dur però em faltava un altre per a connectar la tostadora de DVD's que vaig reaprofitar d'un altre component.

Resum: quan compreu placa, no cal excedir-se però tampoc escatimeu: ha de ser completa. I no oblideu comprar cables, que és una putada haver de tornar a la tenda per una tonteria com aquesta :)

Proper post: la memòria.