divendres, 24 de juliol del 2009

Nou PC

Ja tocava comprar nou PC.

El meu ja farà sis anyets que el tinc i s'ha portat molt bé. Únicament li vaig comprar una gràfica més potent i li vaig ampliar memòria i amb això tenia per córrer un Windows XP i jugar a alguns jocs.

Però ara, que he acabat el projecte, tenia ganes de comprar-ne un de nou. Han estat uns quants mesos de seguir, molt passivament, les novetats del mercat, les tendències actuals i el més important: conéixer el que jo necessitava.

Com a consell general, quan us compreu un ordinador avui dia, s'ha de tenir en compte coses molt bàsiques. La norma "millor com més ràpid és el processador" és falsa, la velocitat d'un processador d'avui dia ens sobra per a qualsevol tasca.

Al llarg de diversos posts aniré cobrint les parts bàsiques d'un ordinador i el perquè les he comprat. Ara per ara, us inclouré una foto del meu nou PC, però desmuntat: l'anirem muntant pas a pas amb consells diversos. La intenció d'aquests posts és servir d'ajuda a la persona que es vol estalviar uns euros i vol aprendre com muntar un PC.


El PC és composa de:
  • Processador: AMD Phenom II x4 940 3.0GHz
  • Memòria: Kingston HyperX DDR2 800Mhz
  • Font d'alimentació: LC Power 550W Passiva
  • Disc dur: Western Digital Caviar 500 Gb SATA 2
  • Tostadora: LG CD+DVD
  • Placa base: Asus M4A78
  • Caixa NOS NX-1
  • Gràfica: ATI HD4890
El següent capítol, el processador :)